sâmbătă, 10 februarie 2018

Incredibila Olga Korbut - paralele 1972



Nota pentru acest exercitiu incredibil ca si dificultate pentru anul respectiv,a fost 9.80!
Intrebarea mea: de ce nu a obtinut un 10?!!
Acum ,sa fim sinceri,gimnastica romaneasca nu a excelat la vremea respectiva  prin  asemenea exercitii in care pe langa siguranta executiei se adauga un nivel deosebit de dificultate si fantezie creatoare.
Nadia niciodata nu a riscat prin elemente noi dificile!

Spune o vorba "Cine nu risca ,nu castiga!"...ei bine, noi in gimnastica nu  am riscat, dar am castigat adeseori.De ce?Pentru ca atunci cand risti,ai si ezitari uneori,ezitari care sunt depunctate.Noi am ales o cale mai lejera, am mers in general pe ideea de a executa elemente mai usoare,dar curat executate .
De ce astazi nu mai luam atatea medalii ca odinioara,e simplu,astazi se noteaza si conteaza fr mult dificultatea unui exercitiu!

Incontestabil scoala ruseasca de gimnastica a fost superioara celei romanesti,si nu ma refer atat la dificultate ,cat la preocuparea fireasca  pentru compozitii complexe,la acel aport  de imaginatie si spirit nou inovator in acest sport!Asta am remarcat si la vremea respectiva copil fiind,tineam fireste cu Romania,dar oftam si mi se parea nedrept cand vedeam diferenta mentionata.

Nadia avea acea simplitudine calma si  nobila in evolutia ei,Olga avea indrazneala si curajul teribil de a sfida orice tipar,rutina,conservatorism !
Sortii ai ales-o pe Nadia sa castige Montrealul in 1976,unii insa spun ca Olga trebuia sa fie marea castigatoare!
Voi,ce credeti?






Niciun comentariu: